Rörlig kommunikation ska tilltala & nå Octowoods slutkunder

Som fortsättning på Octowoods medvetna marknadsstrategi och kommunikationskoncept är nu rörligt material framtaget till sociala medier för att tilltala slutkunderna hästägare, fårfarmare, fruktodlare mm. Sara har projektlett arbetet tillsammans med Fotograf Peter Carlsson och Octowoods Försäljningschef Kalle Holmberg.

Octowoods grundligt genomarbetade säljstrategi och marknadsplan ligger sedan många år till grund för deras marknadsarbete. 2018 lanserade Octowood ett kommunikationskoncept för att marknadsföra varumärket och Octostolparna på ett nytt sätt. 2021 lanserades en ny webbplatform inom koncernen Rundvirke Industri. 2022 stod Octowood i fas att ta ytterligare steg i företagets digitala kommunikation.

Octowood tillverkar unika åttkantiga stolpar av svensk furu, ett specialsortiment utvalt och behandlat för exceptionell hållbarhet. Tillverkningen sker på industrin i Jämtländska Kälarne och levereranserna går till marknaderna UK, Irland, Tyskland, Norge, Sverige med flera. Försäljningen sker genom återförsäljare där slutkunden är hästägare, fårfarmare, fruktodlare, vinproducenter och jordbrukare m.m.

Som en fortsättning på deras kommunikationskoncept är det nu framtaget rörligt material i form av korta filmklipp för sociala medier. Syftet är att lyfta fram Octostolpen på bästa möjliga sätt, bygga varumärket och understödja återförsäljarna med material som riktar sig mot den primära kommunikativa målgruppen; slutkunden. För att göra arbetet så kostnadseffektivt som möjligt användes tidigare filmat material från

 220414-Octowood_Horse-9x16

Läs om Saras tidigare uppdrag för Octowood

Team: Fotograf Peter Carlsson Ohappa, Loveframe och Sara Carlemår

 

Leave a Comment