TJÄNSTER

TJÄNSTER

Varumärkesstrategi

Oavsett om man som företag vill ta fram en ny visuell identitet, byta namn eller känner ett behov av att stärka varumärkets image är det avgörande att ha en vass varumärkesstrategi.

Ett varumärke kan beskrivas av 4 olika delar, namnet, den grafiska formen, patent och registreringar men framför allt löftet till kunden. Allt ett företag säger och gör bidrar till att skapa uppfattningen om varumärket - och att ha en plan, en strategi, för hur man bygger och kommunicerar varumärket är en förutsättning för att få så många som möjligt i sin prioriterade målgrupp ska associera företagets varumärke som man vill.

En strategiprocess skräddarsys alltid utifrån kundens nuläge och önskade läge.

Kommunikationsstrategi

Framgångsrik kommunikation, både intern och extern, startar med en vass kommunikationsstrategi. Funderar ni över vilka kanaler som är rätt, hur ni får mest ut för pengarna eller vill få medarbetarna att bli mer aktiva i säljarbetet? Börja med att samla tankarna. 

Genom en helhetssyn på kommunikation guidar jag mina kunder till rätt prioriteringar i strategin och jobbar så alla delar och individer i företaget bidrar till att skapa kundvärde. En strategiprocess skräddarsys alltid utifrån kundens nuläge och önskade läge.

Inbound marketing

Inbound marketing är det nya sättet att arbeta, hela vägen från marknadsföring, till försäljning och kundservice. Det handlar om att attrahera trafik, konvertera webbesökare till leads och ”stänga” dem till kunder antingen digitalt eller sedan genom personlig uppföljning.

provider-badge-colorHubSpots plattform aktiverar företagets ”digitala säljare” på ett effektivt sätt genom SEO, blogg, sociala medier, landningssidor, call-to-actions, formulär, e-mail marketing osv.

Jag har arbetat med och Inbound marketing och HubSpot som plattform sedan 2016 och sett grymt bra resultat inom både marknadsföring och försäljning. Som certifierad HubSpot leverantör kan jag för ert företag sätta och implementera framgångsrika Inbound-strategier. 

 

 

Kommunikativ projektledare

Företag kan stå inför olika utmaningar där det är av stort värde med en erfaren och kommunikativ projektledare. Att upphandla och projektleda ett arbete med formgivare, webbyrå, fotograf, filmproducent eller andra externa parter. Planera, genomföra och följa upp ett större event eller mässdeltagande. Intervjua företagets kunder i en kvalitativ undersökning eller som underlag för kundcase till egna webben. Alla dessa utmaningar är uppdrag som jag i min projektledarroll gärna tar på mig. Att vara lyhörd, tydlig och hålla i företagets övergripande röda tråd är avgörande för att få till ett bra resultat inom alla dessa delar.